LUXURY LEADS IS EEN NETWERK VAN WEBSITES DAT LUXEPRODUCTEN BUNDELT DIE ZOWEL VIA DIVERSE ONLINE PLATFORMS ALS IN EEN HIGH-END MAGAZINE, OP EEN STIJLVOLLE EN UNIFORME MANIER WORDEN AANGEBODEN. HET GAAT TELKENS OM EEN UNIEKE SELECTIE VAN LUXEPRODUCTEN, ZOALS VASTGOED, WAGENS EN BOTEN. ZIJ KWAMEN LANGS OP ONS HOOFDKANTOOR EN HADDEN EEN GESPREK MET ONZE ALGEMEEN DIRECTEUR, LEEN VERHEYEN.
Lees het volledige artikel en bekijk meer foto’s op de website van Luxury Leads hier: https://www.luxuryleads.com/nl/artikels/1223/de-expert-leen-verheyen
Hillewaere Verzekeringen is een van de grootste onafhankelijke verzekeringskantoren van de Kempen. Ze zijn marktleider in België in het verzekeren van exclusieve wagens en oldtimers. “Iedereen woont anders en leeft anders. Elk verzekeringsdossier is uniek, dus waarom zou je genoegen nemen met een standaardproduct? Via ons eigen volmachtbedrijf ontwikkelen wij onze eigen verzekerings- producten, aangepast aan de specifieke behoeften van onze klanten. Dat maakt ons uniek in België,” vertelt Algemeen Directeur Leen Verheyen, die al 23 jaar met veel passie en drive actief is in haar vak.
Er zijn heel wat verzekeringsmakelaars in België. Wat maakt Hillewaere anders?
“Naast particuliere en professionele verzekeringen zijn we marktleider in het premium segment. Klanten kunnen bij ons terecht voor het verzekeren van exclusieve wagens, oldtimers, villa’s, kunst en juwelen. We staan bekend om ons maatwerk, persoonlijke service en absolute discretie. Met Hillewaere Premium Insurances hebben we ons eigen verzekeringsproduct ontwikkeld waarvan we zelf de volmachtdrager zijn. In Nederland is dit al ‘ingeburgerd’, maar in België zijn we hiermee uniek. Het voordeel is dat we ons product zelf schrijven én kunnen bijschaven. Zo evolueren we voortdurend mee met de behoeften van de markt.”
Hillewaere is een klinkende naam in de Kempen. Hoe zit het met de rest van België?
“Naast een sterke verankering in de Kempen zijn we actief in heel het land. Ten eerste doordat we een geliefkoosde onderaannemer zijn van veel verzekeringsmakelaars. Een wagen van 200.000 à 300.000 euro is moeilijk om op de ‘gewone markt’ te verzekeren. Er zijn heel wat vereisten: alarm, satellietsysteem,… Eigenaars staan daar niet altijd voor te springen. Bij ons product hoeft dat niet, wat het zeer aantrekkelijk maakt. Verzekeringsmakelaars besparen heel wat tijd als ze premium dossiers aan onze expertise toevertrouwen. Een kostbare oldtimer laten verzekeren op een vlucht naar Amerika: voor veel verzekeringsmakelaars lijkt dit onbegonnen werk, terwijl wij perfect weten hoe we het in orde moeten brengen. Geen vraag is te gek voor ons! De tweede reden van ons succes is de nichemarkt waarin we ons bevinden. Daar geldt de regel ‘ons kent ons’ en dankzij tevreden klanten komen veel nieuwe mensen bij ons terecht.”
Je bent een vrouw in een typische mannenwereld. Krijg je soms te maken met vooroordelen van mannen?
“Het is inderdaad een speciale wereld waar mensen vaak een man verwachten. Mannen zijn meestal heel trots op hun exclusieve wagen of oldtimer. Ze behandelen hem als hun kindje en zouden er bij wijze van spreken naast slapen om te zorgen dat er niks mee gebeurt. Ze vragen mij ook vaak of ik er eens in wil gaan zitten (lacht). Ik heb veel respect voor die mensen hun passie. Ik merk ook wederzijds respect. Ik heb 23 jaar ervaring in de sector. Mijn vader had een verzekeringsbedrijf dus ik ben er een beetje ‘in geboren’. Ik heb verzekeringen gestudeerd en na mijn studies ging ik onmiddellijk aan de slag bij Hillewaere. Ik heb daar alle niveaus doorlopen, dus ik weet goed waarover ik spreek. Bovendien werkt mijn man ook in de automobielsector. Ik durf gerust zeggen dat ik, een vrouw zijnde, veel van auto’s ken.” (lacht)
Door de waarde van de dossiers heb je wellicht een nauwe band met veel klanten?
“Als verzekeringsmakelaar ben je inderdaad een vertrouwenspersoon. Ik heb een fantastisch team van 25 medewerkers. Maar ik vind het belangrijk om zelf ook veel persoonlijk contact te hebben. Ik ben altijd bereikbaar, zelfs in het weekend. Als er een storm raast en klanten lopen schade op aan hun dierbare bezittingen, dan kan ik hen al geruststellen dat we na het weekend meteen het nodige zullen doen. Ze zijn dan op hun gemak. Die service zorgt ervoor dat we een heel klein verloop hebben bij onze klanten.”
Het valt op dat je met veel passie spreekt over je job. Voor ons zit duidelijk een gedreven vrouw die elke dag met de glimlach naar kantoor komt!
“Mijn job is mijn hobby, dat klopt. Veel mensen zeggen mij: ‘Maar Leen toch, dat kán toch niet boeiend zijn?’ (lacht). Maar ik vind juist van wel. Elke situatie is anders en dat maakt het zo interessant. Ik vind het belangrijk om enthousiast te zijn en ik wil die ‘goesting’ doorgeven aan mijn team. Ik ben vaak thuis aan het werk maar tijdens de kantooruren ben ik altijd op de bureau. Ik doe elke dag ‘mijn ronde’ onder de medewerkers om te luisteren naar hun vragen en hen te helpen. We hebben daar zelfs speciale poefjes voor per eiland (lacht). Dat draagt bij tot hun motivatie. Ik ben trouwens ook nauw betrokken bij de aanwervingen, samen met iemand van HR. Tijdens een sollicitatie voel ik meteen aan of iemand past binnen ons bedrijf. Het hoeft geen expert te zijn, zolang het maar iemand is die veel zin heeft om te leren. Onze medewerkers staan mee aan de basis van ons succes en we zorgen goed voor hen, bijvoorbeeld door een superleuke teambuilding elk jaar. Dit jaar gingen we op een driedaagse zeiltrip naar Nederland. Onvergetelijk!”
Wat brengt de toekomst voor het bedrijf?
“Eind 2017 namen we onze intrek in een nieuw gebouw, wat ons de mogelijkheid geeft om te blijven groeien. Want dat is toch ons doel. Op vlak van overnames van portefeuilles zijn we selectief, want onze backoffice moet het aankunnen. Persoonlijke service en maatwerk blijven immers onze prioriteit. Het leukst van al is autonoom groeien dankzij tevreden klanten. En uiteindelijk willen we met Hillewaere vooral blijven wie we zijn: een menselijke verzekeringsmakelaar met de voetjes op de grond, een absolute expert in het vak.”
Lees het volledige artikel en bekijk meer foto’s op de website van Luxury Leads hier: https://www.luxuryleads.com/nl/artikels/1223/de-expert-leen-verheyen
Fotografie door: Birger Stichelbaut